10 June 2007

:: jOuRnEy tO rEmBaU & MeLaKa [ part 1] ::

setelah dijanjikan, aku pn citerla perjalan aku dan member2 aku ke rembau [negeri 9] dan melaka pada sabtu lepas [bkn semalam tau]...kitorg g rembau sbb nk tolong kuarga pakcik razak yg buat majlis kesyukuran kat kampung die...hamba ALLAH yg ditugaskan oleh pakcik razak utk cari org pergi sana ialah fathin zulemly...x psl2 aku plak yg kene [kurg asam ko fathin] skali dgn adk aku, izzad...yg turut menjadi mangsa jgak ialah muadz raji [terpaksa sbb kitorg perlukn sorg driver], aiman raji [alang2 dah ajak muadz kan...], khairul anuar [mmber adk aku], dan afiq...so bermulalah perjalanan kitorg ber 7 ke sana....aslnyer kitorg nk g rembau je...tp alang2 dah smpai sana kitorg pn singgah di Kolej Matrikulasi Melaka utk ziarah 2 org member aku yg telah ditakdirkan bersama di sana...sape lagi kalo bkn sohaib dan azrul azlan...

mlm sebelum bertolak...aku call fathin...
tuut......bersamamu...bla bla bla [lagu iklan digi...fathin buat caller ringtone]
fathin: assalamualaikum...
aku: waalaikumussalam...weh...esok pg camner...kitorg g umah ko ker...
"a'ah...korg sume kumpul kt umah aku...pastu bertolak dari situ trus..."
"ok...muadz pn dtg umah ko trus jgk ke...die dahla dari KL...msti lmbat doh..."
"ntah ar die...tp die kata die bertolak dari umah die lpas subuh..."
"owh ok..."
"tp sblum korg brtolak g umah aku esok...call aku dulu tau..."
"owh...ok2...tu jela...assalamualaikum..."
"waalaikumussalam..."

esok paginye setelah aku bersiap2...lbih kurg kul 7.30 kot...aku call fathin...
tuut...tuut...tuut... [n-gage plak]
aku call aiman raji plak...
tut tuuut...tut tuuut...
aiman: assalamualaikum...
aku: waalaikumussalam...korg dh kt mana...dah smpai umah fathin ke...
"aku kt umah lg ar..."
"haah..tau x kul bape skang"
"muadz ar...aku dh siap dh...die tido lg...aku kjut die, die kata jap lg..."
"hampehh~ "

camtula citer nyer...muadz ni..taula driver kitorg...rupe2 nye lpas subuh die kul 7 lebih...setelah sume kumpul kt umah fathin...kitorg pn bertolak ke rembau...tu pn lbih kurg kul 9 pg...ni gmbar2 kitorg kt sana...
ni la kerja2 kitorg time xde keje nk dibuat kt sana...
dalam umah nenek anak2 pakcik razak...
apahal 2 mamat ni?...

[to be continued...]

No comments:

Post a Comment