16 December 2007

:: IamLEGEND ::


Ari Jumaat ari tu, aku dgn mmber2 aku (afiq, fathin, fahmi, muadz n aiman raji) g tgk citer I am Legend...boleh tahan jgk ar citer nie...awal2 nyer aku igtkan citer ni sains fiction biase jer...rupe2 nyer ade jgak adegan2 horror...bg sape2 yg ade pnyakit jantung tu, baik lupe kan je ar tgk citer ni...mmg adegan suspen die mnjadi...fahmi yg duk sblah aku baper kali terloncat terkejut (keh3...sori fahmi...)...
Citer nie psl sorg doktor nie yg kononnyer die dh jmper pnawar utk kanser..tp 3 thn kmudian, pnawar trsbut mnybbkan sumer org di bandar New York dijangkiti virus...dan rmai pnduduk yg lari ke tmpat len utk slamtkan diri diorg sblum trkene virus tu...tnggal lah Robert Neville (Will Smith) yg mrupekan seorg bkas askar dan jgak saintis kt bandar New York sorg2 dgn anjingnyer, Sam...tp die x keseorgan...sbaliknyer mangsa2 yg trkene jangkitan virus tu ade lg kt bandar New York...virus tu mnyebbkan mangsa2 trsebut jd cam mutan (lbih kurg ar...) dan brtndak ganas kat sape2 jer...mmg mncuakkan jgk ar...Robert Neville ni trselamat drpd kene virus tu sbb bdn die dh imun dgn virus2 tu...so die je ar harapan terakhir utk mncari pnawar bagi mangsa2 virus td...setiap ari die akan kasi msg kt radio utk cari pnduduk2 yg masih trselamat...
Bile korg dah tgk smpai abis...br ar korg tau kenape tjuk die I AM LEGEND...aku boleh kasi rating 4 bntang dari 5 bntang...

TRAILER...




official website

No comments:

Post a Comment