25 February 2011

:: vBLOG ::

smnjak 2 mnjak ni gejala share video di facebook smakin menular di kalangan remaja2 zaman skg (pehhh ayat)..video yg aku mksudkan nih sbenarnyer vblog atau nama pnuh die video blog..aku pn tak trkecuali trjebak dgn gejala2 spara sihat nih..ape2 pn cambest jer diorg wat video siap edit2 lg tuh..

as u guys might know, most of da vblogger using youtube as their medium to make vblog (try speaking skali)..dah tu, mmg rmai kan suke bkak youtube..nk cari lagu, ceramah, pengisian, even nk blaja masak pn skg tgk kt youtube u know..

aku layan gak tgk vblog nih sbnarnye..biasela kan, tgh cuti2 nih..nk study, sem baru x bkak lg..x tau nk study ape..kdg2 tu aku smpai kagum camner la diorg bleh kreatif tahap dewa smpai cam gituh diorg wat video..nmpak cam best jer kan biler diorg wat vblog tuh..tp aku sdar siapa diri aku nih..kalo aku wat jgak vblog, konfem rmai sgt subscribe channel aku nnti kt youtube..ekeke..padahal konfem kner kutuk kaw2 kalo buat..yela2..aku tau aku nih noob bab2 nk wat video nih..nk wat slide show pkai powerpoint pn aku ternganga..

btw ade beberapa vblogger yg skg nih tgh femes di media2 fb skg nih..aku just nk promote mane yg aku mnat n yg aku btul2 layan jer..

#1 nigahiga



satu2 nyer international vblog yg aku suka layan..dis guy is freaking hilarious!!! aku x tau ar die ni time kecik2 msuk byk sgt air agaknyer dlm otak time mndi kolam..tmbah2 lgi die ckp mmg superrr laju..die ni bkan stakat wat vblog jer..siap wat video klip n short muvie lg..mmg lawak giler woh..aku rasa die ni mmg dh lama giler femes..cumer aku yg s l o w p o k e..yer yer..aku sdar aku lmbat..huhu..

video kt atas nih latest video die..kalo nk tgk video die yg len, leh klik sini.

#2 inianwarhadi



salah seorg anak muda tmpatan yg smnjak 2 mnjak nih mkin femes gara2 vblog die yg tersebar di merata2 fb..die ni pn not bad gak..cool n style org kata..mnyampaikan mesej2 yg mndalam secara santai n diselitkan dgn unsur2 humor..english accent die x yah ckp la..korg dgr sndiri la ea camner die speaking..ape yg aku tau die ni dak TESL..n skg ni bru jer fly ke aussie..aku tau pn sbb aku tgk video2 die..owh luper..die kalo ckp melayu, mmg jelas loghat utara die..org kedah kate kan..


video atas nih die ckp psl org skg amek remeh psl lagu negaraku..patriotik jgk die nih..kalo nk tgk video2 die yg len..silalah klik!

#3 matluthfi90


dis is my most fevret vblogger! kreatif n klakar giler..mmg rata2 dak2 msti post video die kt fb (trmasuk la aku..ekeke)..act die ni mmg dh femes giler dh dulu..time die wat video ari ibu tahun lpas..pastu aku tak expect plak die wat video lg smpai la laa nih..tber2 die mkin femes skg..x tau ar mantera ape la die pkai kt video die..die pn lbih kurg cam anwar hadi..suke mnyampaikan mesej2 yg brguna..cuma die pnyer lg best laa..

tp ape2 pn aku rasa diorg 2 nih xde niat nk compete sesama sndiri sbb msing2 promote each other dlm latest video diorg..macam tu laa kiter nak..xde nyer nk gado2 nih..loghat utagho mat luthfi ni mmg pekat gilorr aku cakap hang..die xde la speaking sgt even die pn study oversea kalo x silap aku..sape2 yg x knal die lg nih..aku recommend la kt korg die nih..mmg terrrbaik wa ckp lu..

video atas nih latest video die..mesej yg die nk smpaikan tu mmg btul2 situasi yg trjadi kt most of da oversea students..saling tarik menarik dak2 baru smpai leh wat gado..korg leh g channel die dgn klik sini!


act ade 1 lagi vblogger yg femes skg nih kt fb..tp die femes dikalangan dak2 pompuan jer laa..kalo saper yg tau, msti ade yg knal maria helena kan..haha..aku x bper minat sgt die nih..mayb sbb bnda yg die ckp tuh more to feminine n girlie stuff kot..aku prnah tgk 1 video die..reaksi aku??? hurmmm..ntah laa..x tau nk ckp aper..mayb style die x sesuai dgn jiwa aku kot..har3~

btw truskan la usaha2 korg menyampaikan mesej2 yg brguna through video kt youtube..mane ar tau 1 ari nnti korg leh kalahkan nigahiga ker..haha..tp nigahiga tuh rmai giler fans..bru 2 ari post video..dh lebih 1 juta org view..badai arr!!!

kdg2 aku terfikir gak..diorg ckp sorg2 dpan kamera, org len tgk die nnti..x mcm org gilerr ker??? x psal2 jd psy patient nnti..hurmmm~~~

No comments:

Post a Comment