30 May 2008

:: PJKN/OPKIM08 ::


2 mnggu lpas, habib [seniOr@mmber aku] call aku mntak aku gntikan tmpat die g PJKN sbb die ade masalah...oleh sbb aku mmg nk g, aku pn gnti ar tmpat die...prog tu bermula 16hb mei smpai 25 hb [9 hari]...prOg tu bermula dgn kursus Program Jatidiri Kemahiran Nasional [PJKN] slama 6 ari smpai ari khamis kt kOmpleks belia di Jawi [kat penang ar]...1st impression aku, aku igt kursus ni msti bOsan giler [biasenyer kursus msti ar cramah je mmanjang]...bile brlalunyer kursus slama 6 ari tu...baru aku tau srOnOk jgak sbb die bkn ade cramah jer...mcm2 aktiviti ade mcm explorace, LDK, fOrum, prtandingan debat dan len2...nk ckp psl cramah, xde ar sumer cramah bOsan...ade jgk pnceramah yg best2...grup aku grup 5 dan nama grup aku EvOlusi Keris Bersatu @ EKB...

kitOrg jgk dpt g air terjun...sblum nk mndi kitOrg adekn aktiviti kt sana dulu mcm sambungan prtndingan debat n prsediaan aktiviti utk opkim n then baru leh g mandi...n pling aku x leh luper aku tlah dipaksa oleh grup aku sbg pngantin laki dlm grup time explOrace...sbb klu yg terakhir suruh kitorg antar spasang pngantin siap dgn baju pngantin sume utk disandingkn atas pntas dgn pasangan pngantin grup len...aslnyer aku jd pngapit jer, tibe2 last2 mnit aku disuruh jd pngantin laki atas faktor baju...n irma sbg pngantin pOpmpuan...am n aida jd pengapit kitOrg [am spatutnye pngantin laki yg asal]...mmg fasi2 sume nk buat suasana ari prsandingan btul ar siap ade lagu 'renjis2' lg...

Time kursus ni ar kitorg sume mule rpat sesama kitOrg n mula brkawan walaupn brlainan kos dan part...

slepas 6 ari kursus, kitOrg berangkat ke Kg. Desa Puri kt Tasik GelugOr utk prog OPKIM slama 4 ari 3 mlm...kt sana aku ditmpatkn dgn kuarga angkat aku brsama dgn 9 org lg peserta...kira kuarga tu amik 10 org anak angkt ar [sume laki plak tu]...kt sana mcm2 aktiviti kitOrg buat mcm gOtOng-rOyOng, prOg mOtivasi, sukaneka dan mlm prsmbahan...mmg serOnok ar dpt brgaul dgn pnduduk2 kg kt sana...sumenyer spOrting...

yg pling sedihnyer time ari trakhir...kitOrg sumer trpaksa berpisah dgn pnduduk2 kg n pling sdey trpaksa brpisah dgn kluarga angkt masing2...kitOrg mmg x puas duk kg tu....rasa skejap sgt n kalO boleh kitOrg nk stay lame lg kt sana...kitOrg sdeh jgk sbb pasni kitOrg sume akan berpecah sbb kitOrg sume dh mcm 1 kuarga bsar...mklum ar grup aku len2 kos n part...sem dpn msti susah nk jmper dah esp shida yg kmungkinan bsar sem dpn die xder sbb die 1 sem je kt penang [die amik pra-sains]...mmg pd awalnye sblum g sume rasa mlas giler nk g prOg ni...dah ar 10 ari..tp bile dah g je prOg ni baru rasa btapa ruginyer sape yg x g prOg ni...

kpd mmber2 PJKN harap pasni still keep in tOuch n jgn lupe trademark PJKN08 yg tlah dicipta oleh jamil...

kpd ahli2 grup 5 [Izz, ali, akmal@JJ, am, ain, irma, fitrah, shida, farah, qilah, sOlehah, aida, nida, sakinah, ira]...harap pasni dpt jmper korg lg sem dpan...sgala knangan kite sbg 1 kump akn sntiasa trigt smpai bile2 [Oceh~]...
thanx utk En. hasnOl yg slalu mnceriakn kitOrg n cik zack slaku fasi grup aku even rmai yg ckp die ni garang x brtmpat...n x lupe sume fasi2 yg trlibat...

sume gmbar2 time PJKN ade kt dlm frenster aku...

"tepuk2 PJKN..."

EvOlusi Keris Bersatu

No comments:

Post a Comment